שיווק מזון, בדומה להליך שיווקו של כל מוצר צריכה אחר, מחייב את יצרני המזון להשקיע לא מעט משאבים בנראות המוצר ואריזתו, וזאת לנוכח העובדה הפשוטה שכל מוצר מזון כזה או אחר, נדרש בסופו של הליך ייצור להתמודד עם היצע גדול של מוצרים זהים על מדפי המכירה ברשתות המזון השונות.
לפיכך, יצרני המזון משקיעים משאבים רבים לא רק בהליכי הפיתוח והייצור של מוצרי מזון כאלו ואחרים, אלא גם במחשבה יתרה על נראות המוצר במדפי המכירה ברשתות השיווק השונות. אחת מהדרכים לייחוד מוצר המזון בקטגוריית המוצר בה הוא מתמודד היא באמצעות אריזת המוצר באמצעות מארז ייחודי, מושקע וממותג, כאשר בכל מפעל אריזה המתמחה באריזתם של מוצרי מזון, עומדים לרשות יצרני המזון פתרונות אריזה מתקדמים בהם מושם דגש על נראות המארז.
אריזת מוצרי מזון – כיצד?
בכל אחד מאותם מפעלי הייצור הגדולים העוסקים בייצור סוגי מזונות כאלו ואחרים, ניתן למצוא קו ייצור המתמקד אך ורק בשלבי אריזת המוצר, וזאת בהתאם למבנה המארז המתוכן מראש ולפרטי פרטים על ידי יצרני אריזות מוצר המועסקים על ידי החברה היצרנית ו/או באמצעות שירותי מיקור חוץ. מנגד, יצרני מזון קטנים יותר, נדרשים לשנע את מוצרי המזון למפעלי אריזה ולאחר פעולת אריזת המוצר לדאוג לקו הפצה המספק את מוצרי המזון הארוזים לרשתות המזון השונות. בשני המקרים גם יחד, מיושמים הליכי תכנון לכל סוגי המארזים המיועדים לצרכי אריזת מזון, וזאת בהתאם לגודל המוצר, קטגורית המוצר אליה הוא משתייך (מוצרי מדף, מוצרי מקפיא, מזון יבש וכו), וכמובן, בהתאם לסוגי המארזים השונים בתוכם נארזו מוצרי מזון זהים המתחרים על תשומת ליבו של לקוחות הקצה.
תכנון מארזי מזון
תכנון מארזי מזון הוא אחד משלבי האריזה החשובים והמרכזיים ביותר בכל הליך אריזתם של מוצרי צריכה באשר הם ומוצרי מזון בפרט. בשלב התכנון מושם דגש על פרמטרים שונים בהתאם לסוג המזון הנדרש לאריזה, אופן השימוש במזון, תקופת השימוש במוצר, גודל המוצר וכדומה. פרמטרים אלו ואחרים משפיעים בצורה ישירה על אופי המארזים, כאשר ייצור המארזים מתאפשר מחומרי גלם שונים וביניהם: שקיות וואקום, אריזות קרטון, פח, פלסטיק וכדומה. בניגוד להליכי אריזתם של מוצרי צריכה אחרים אשר אינם מיועדים לאכילה או שתייה, תכנון אריזתם של מוצרי מזון חייב לכלול חשיבה מקדימה בנוגע לשמירה על טריות המוצר בהתאם לסוג המוצר ועל אופן שמירת טריות המוצר גם לאחר פתיחת המארז במידה ומדובר במוצר מזון המאפשר שימוש חוזר כגון: תבלינים, דגני בוקר, קטניות וכדומה. לסיכום, אריזת מוצרי מזון מהווה את אחד מהשלבים המרכזיים בכל הליך שיווק של מוצרי מזון כאלו ואחרים, כאשר בכל מפעל אריזה המתמחה בנושא, תוכלו למצוא מגוון רחב של פתרונות אריזה יצירתיים ומתקדמים המותאמים לאופי וסוג המוצר אותו אתם מעוניינים לשווק לקהל הרחב